Pierwszy etap to napisanie scenariusza filmu o sześcianie, którego akcja rozgrywa się w codziennych realiach - początek filmu na szkolnym boisku podczas gry w klasy. Film będzie obfitował w humor i niezwykłe zwroty akcji. Końcowym elementem jest układ choreograficzny w rytm muzycznego miksu z modelami sześcianów z brystolu.
Opracowanie anglojęzycznych podpisów , wstawek oraz w miarę możliwości fragmentów dialogów.
Nagranie filmu i jego montaż z użyciem nowoczenych technologii.
Prezentacja filmu społeczności szkolnej.
Taka wizja realizacji projektu przewiduje pracę metodą burzy mózgów, częstą pracę w grupach, pracę samodzielną związaną z wyszukiwaniem informacji. Kolejne etapy pracy będą też wymagały znalezienia metody pracy, jej planowania.
Omawiany sposób realizacji projektu sprzyjać będzie rozpoznawaniu różnorodnych talentów uczniów oraz uczyć ich będzie współpracy w grupie.
Niezaprzeczalną wartością jest także włączenie elementów tańca jako formy ruchu i rozbudzenie zainteresowania tańcem.
Rezutaty będą prezentowane uczniom naszej szkoły oraz będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły i fb. W przyszłości film wzbogaci zaplecze dydaktyczne naszej szkoły.
Dla odbiorców projektu może to stanowić sposób na inne spojrzenie na matematykę i zachęcić ich do zaangażowania się w działalność pozaszkolną na przyszłość.
Cele projektu
Chcę, żeby uczniowie przestali bać się figur przestrzennych i chcieli je poznawać i traktować jako naturalny, obecny w życiu codziennym element otoczenia.
Celem dydaktycznym jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej i nabycie umiejętności radzenia sobie z obliczeniami zwiazanymi z polem i objętością sześcianu.
Taki sposób pracy z ucznami ma też stanowić zachętę do uczenia się matematyki, znajdowania przyjemności w nauce, rozbudzanie ciekawości.
Kolejna korzyść to poznawanie agielskiego słownictwa związanego z matematyką i nie tylko.
Uczniowie poznają też techniki montażu filmu.
To także sposób na integrację grupy, poznawanie i respektowanie zasad współpracy w zespole.
Uczniowie będą mieli okazję odkrywać swoje talenty, poznwać mocne strony, zaprezentować swoje umiejętności.
Elementy unikatowe
Chcę żeby matematyczne elementy tego projektu były niejako wtopione w tło, które będzie stanowić zabawa, humor i radość. Filnał filmu to radosny taniec sześcianów.
Pisanie scenariusza to element nauki sztuki filmowej. Tu będzie liczyć się pomysłowość uczniów a ja będę dbać o poprawność jęzkową i będę chciała aby w tym scenariuszu znajdowały się wątki wychowawcze i te związane z życiem społecznym.
Chcę także wprowadzić elementy języka angielskiego w nazewnictwie związanym z matematyką ale także do niektórych okresleń czy sytuacji.
Uczniowie będą mieli możliwość poznawania tajników nowoczesnych technologii podczas montowania filmu.
Projekt zakłada połączenie wielu dziedzin nauki i życia: matematyka, film, nowoczesne technologie, taniec, język angielski. Chcę zaznaczyć, że taniec nie jest zbytnio w naszej szkole obecny i chcemy to zmienić!
Mam zamiar premierowy pokaz filmu zorganizować w dużej sali kinowej z prawdziwego zdarzenia z prezentacją występujących w nim gwiazd oraz popcornem.
To sposób na poznanie dzieci, znalezienia talentów, zwiększenie zaangażowania w naukę i kształtowanie pracy w grupie.
Miejsce i czas realizacji
Projekt będzie realizowany na terenie naszej szkoły, czas realizacji marzec - maj 2018r.
Wykorzystanie grantu
Potrzebna jest nam kamera lub apart fotograficzny z możliwością nagrywania filmów. Część pieniędzy potrzebuję na zakup brystoli a marzeniem jest wynajęcie sali kinowej na premierowy pokaz filmu.
Galeria załączników
Dane osobowe
Imię i nazwisko lidera: Milena Makowska
Szkoła: Szkoła Podstawowa w Borkowie Kościelnym, Sierpc
Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka plików cookies
Serwis www.nowaera.pl korzysta z plików cookie. Kliknij, aby przeczytać więcej informacji na temat cookies jakich używamy oraz jak nimi zarządzać. Czytaj więcej...