Liczba głosów: 32
Projekt edukacyjny Opis projektu Projekt polega na zamianie lekcji i nauki w przygodę. Wykorzystamy do tego formę "escape room", której idea jest prosta - grupa uczniów zostaje zamknięta w klasie i odnajdując kolejne wskazówki oraz rozwiązując ukryte zadania odnajduje klucz lub hasło do uwolnienia się. Zanim jednak zabawa się rozpocznie, trzeba ją przygotować. I tu zaczyna się nasz projekt. Uczniowie będą w grupach przygotowywać zadania, zagadki i wskazówki dla pozostałych grup z którymi będą później rywalizować.
Metody pracy: praca w grupach, gry dydaktyczne, mapy mentalne, gry i zabawy językowe, wykorzystanie TIK (narzędzia, aplikacje), burza mózgów.
Dzięki projektowi uczniowie: 1. Będą potrafili ze sobą współpracować. 2. Utrwalą posiadane wiadomości z języka angielskiego, j. polskiego, matematyki, przyrody i histori. 3. Nauczą się tworzyć kody QR, plakaty w aplikacjach takich jak april, canva, kahoot, quizziz, learningaps, itp. 4. Będą potrafili nagrywać i edytować krótkie filmiki. 5. Będą kształcić pomysłowość i spostrzegawczość. 6. Nauczą się myślenia dywergencyjnego. Wpływ projektu na szkołę i najbliższe otoczenie: Projekt przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły, rozbudowania jej oferty. Rozpowszechnimy przez niego ideę escape roomu zachęcając uczniów i innych nauczycieli oraz pozostałe osoby do korzystania i organizowania tej formy aktywności na większą skalę. Cele projektu W trakcie realizacji projektu zamierzamy zrealizować nastęujące zadania:
Elementy unikatowe W tym projekcie unikatowa jest zarówno forma - escape room, jak również sposób realizacji: wykorzystanie nowoczesnych technologii, narzędzi, aplikacji do nauki. Ponadto uczniowie sami stają się realizatorami i organizatorami lekcji, stąd większa motywacja do działania. Uniktowe będą też filmiki przygotowane przez uczniów oraz gotowe scenariusze i materiały do gier. Miejsce i czas realizacji Szkoła Podstawowa w Wielkich Oczach, marzec-kwiecień 2018r. Wykorzystanie grantu Nagrodę przeznaczycmy na zakup tabletów do pracowni językowej, które będą używane przez uczniów do tworzenia i rozwiązywania zagadek oraz podczas innych zajęć. Galeria załączników |